ورود هیئت ایتالیایی به شیراز برای ثبت جهانی تخت جمشید

با تحقیقات باستان‌شناسی در حریم تخت جمشید در واقع سند این شهر برای ثبت جهانی محکم‌تر می‌شود و به همین دلیل از گروه‌های تحقیقاتی از دانشگاه‌های داخلی و خارجی هرساله برای انجام این نوع تحقیقات دعوت می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: با تحقیقات باستان‌شناسی در حریم تخت جمشید در واقع سند این شهر برای ثبت جهانی محکم‌تر می‌شود و تلاش میراث فرهنگی بر حفاظت از تخت جمشید استوار است و به همین دلیل از گروه‌های تحقیقاتی از دانشگاه‌های داخلی و خارجی هرساله برای انجام این نوع تحقیقات دعوت می‌شود.

تاج بخش افزود: مطالعات مشترک هیئت ایرانی و ایتالیایی با حضور پژوهشگران مختلف در حوزه‌های مطالعاتی باستان‌شناسی، حفاظت و مرمت، زمین‌شناسی، ژئوفیزیک، نقشه‌برداری و تشکیل بانک‌های اطلاعاتی انجام می شود.

قدرت‌الله تاج بخش افزود: تلاش گروه تحقیقاتی در برنامه امسال حفاظت و شناخت هرچه بیشتر شهر پارسه است زیرا حفاظت از حریم درجه یک تخت جمشید برای حفاظت از تختگاه آن اهمیت ویژه دارد و مطالعات در حال انجام می‌تواند به احیا و حفاظت این شهر کمک کند.