رتبه سلامت ایران در جهان

خبرگزاری فارس: محمدحسین قربانی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: امروز وزارت بهداشت و درمان از سیستم مدیریتی رنج می‌برد.

وی با بیان اینکه ابتدا سلامتی بعد امنیت مهم است، افزود: اگر سلامت نباشد نمی‌توان برایی امنیت تعریف داشت.

این انفجار جان باختند.ی از نقش‌شان جدا می‌شوند و با تماشاگر صحبت می‌کنند.این کارگردان افزود: نمایشی که بازیگران در حال تمرین آن هستند فضای کمدی دارد و وقتی از آن فضا جدا می‌شوند نمایش فضای غیر کمدی پیدا می‌کند. تماشاگر در تابلویی از نمایش خنده‌اش می‌گیرد و در تابلویی دیگر گریه‌اش می‌گیرد.عبدالرزاقی

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بسیاری از شاخص‌های بهداشتی از کشورهای منطقه عقب‌تر هستیم، تصریح کرد: سهم سلامت ایران از بین 190 کشور دنیا رتبه 117 است که رتبه خوبی نیست.

شت، و تمامی افرادی که اطراف خودرو بودند نیز در پی این انفجار جان باختند.ی از نقش‌شان جدا می‌شوند و با تماشاگر صحبت می‌کنند.این کارگردان افزود: نمایشی که بازیگران در حال تمرین آن هستند فضای کمدی دارد و وقتی از آن فضا جدا می‌شوند نمایش فضای غیر کمدی پیدا می‌کند. تماشاگر در تابلویی از نمایش خنده‌اش می‌

وی گفت: از نظر فشار حوزه سلامت در منطقه جزو خط قرمزها هستیم به طوری که 40 درصد مردم کشور هزینه درمان می‌شود که می‌تواند عامل فقر در جامعه باشد.

چ اطلاعاتی در این زمینه ندارم و صحبت در این زمینه در تخصص گروه‌ جلوه‌های ویژه است.کارگردان سریال «معراجی‌ها» همچنین در پاسخ به این سؤال که علت انفجار چه بوده است، گفت:‌هنوز اطلاع دقیقی از لحظه انفجار نداریم اما از سوی اداره تشخیص هویت در صحنه انفجار حاضر هستند و بزودی دلیل این حادثه را اعلام خواهند

قربانی با اشاره به اینکه دشمن نگاه حاکمیت در حوزه سلامت دارد یادآور شد: نگاه حاکمیت در حوزه سلامت باید از اولویت برخوردار باشد، اما جزو اولویت هشتم قرار دارد. در حالی که بیشتر کشورهای توسعه یافته حوزه سلامت و بهداشت را اولویت دوم و سوم خود قرار داده‌‌اند.

وی با تصریح در اینکه امروز نگاه مجلس نهم نسبت به بهداشت و درمان اولویت‌مدار است، خاطرنشان کرد: این امتیازی بر جامعه محسوب می‌شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به تحقق 3 هزار میلیارد تومان مالیات ویژه بر دخانیات اشاره کرد و متذکر شد: امروز یکی از جاهایی که دولت تدبیر کرده اخذ مالیات خودروسازی، سوخت و مالیات ویژه دخانیات است که در صورت تحقق می‌تواند در مسیر بهداشت و درمان هزینه شود.

وی یادآور شد: سالانه 20 میلیارد تومان هزینه درمان افراد مصرف‌کننده دخانیات می‌شود و 70 میلیون نفر در سال بر اثر مصرف دخانیات از بین می‌روند.

وی ظرفیت نیروی پزشکی گیلان را قابل تحسین خواند و یادآور شد: گیلان با داشتن نیروی بسیار خوب اما در برخی امور از مشکلات رنج می‌برد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: حوزه سلامت و بهداشت با همت قشر فرهیخته جامعه پزشکان تحقق می‌یابد و به توسعه می‌رسد.

محمد احمدی‌پور تصریح کرد: دولت امید و تدبیر در حوزه درمان این زمینه را فراهم کند که روند حذف پولی بهداشت درمان برای بیماران وجود داشته باشد.

وی استفاده از بخش‌های خیریه در پزشکی و سلامت را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور انوش برزیگر به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان انتخاب و از تلاش‌های حسن بهبودی رئیس سابق این دانشگاه قدردانی شد.