مردم به روحانی نامه ننویسند با ۱۱۱ تماس بگیرند
معاون رییس جمهوری با بیان اینکه برای آخرین بار نامه های مردمی را در استان خوزستان جمع آوری کردیم، گفت: برای ارتباط با مردم سامانه ارتباطی ۱۱۱ جایگزین نامه های مردمی خواهد شد.
مردم به روحانی نامه ننویسند با ۱۱۱ تماس بگیرند

به گزارش جهان به نقل از ایرنا، «محمد شریعتمداری» پنجشنبه شب در جریان سومین روز از سفر رییس جمهوری به استان خوزستان، پس از پایان نشست خبری رییس جمهوری در آبادان این مطلب را در جمع خبرنگاران بیان کرد.

وی اظهار داشت: بنا داریم فرهنگ صدورنامه و جمع شدن یک عده نامه نویس در حوالی نقاطی که دولت حضور می یابد را تغییر دهیم.

شریعتمداری گفت: معمولا متن این نامه ها کلیشه ای است و عنوان مشابه ای دارد و در آنها تقاضاهای مشترک و مشابه ای ذکر می شود.

معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: سامانه ۱۱۱ مشخص شده تا مردم با آن تماس بگیرند و مشکلات خود را پیگیری کنند اما با توجه به اینکه هنوز در این خصوص اطلاع رسانی نشده، تصمیم گرفتیم که نامه ها دریافت شود.

شریعتمداری افزود: بنابراین در این سفر، نامه های مردمی دریافت شد و پس از دسته بندی در تهران خوانده می شود و با توجه به اولویت موضوعات، پاسخ های مناسب داده خواهد شد.

** هر دو ماه یک بار به استان ها سفر می کنیم

معاون اجرایی رییس جمهوری در ادامه گفت: هر دو ماه یک بار حداقل یک سفر به استان های کشور خواهیم داشت چرا که یکی از اهداف مهم کاروان تدبیر و امید در این سفرها، ایجاد همدلی، یکپارچگی و وحدت میان ملت است.

** سفردولت در فصول سرد به مناطق گرمسیر

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در نظر دارید در فصل سرما به استان های گرمسیر کشور سفر کنید؟ گفت: تصویب مصوبات در سفرها باعث تسریع روند اجرای طرح ها و پروژه ها می شود بنابراین سفر به مناطق گرمسیر در فصل سرما اقدام منطقی محسوب می شود.

** استان های دارای قومیت های مختلف در اولویت سفر رییس جمهوری قرار دارند

شریعتمداری در ادامه تصریح کرد: یکی از اقدامات دولت دراین سفرها تسریع فعالیت های عمرانی و تخصیص بخشی از منابع برای تسریع اجرای آنها است. با این وجود حضور در استان هایی که دارای اقوام و قومیت های مختلف هستند در اولویت قرار دارد.

به گفته وی، سفر دولت به خوزستان مصداق همین موضوع است.

** تسهیل رفت و آمد ایرانیان خارج از کشور در دستور کار شورای عالی ایرانیان

معاون اجرایی رییس جمهوری درباره برقراری پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا گفت: نه تنها برای پرواز به آمریکا بلکه برای تسهیل رفت و آمد همه ایرانیان خارج از کشور از هر نقطه به میهن، موضوع در دستور کار شورای عالی ایرانیان خارج از کشور قرار دارد و دبیرخانه شورا در حال پیگیری این موضوع و به دنبال یافتن راه حل منطقی است.

وی توضیح داد: باید برای تسهیل رفت و آمد ایرانیان خارج ازکشور به میهن از روش های قانونی و صحیح استفاده کنیم.

شریعتمداری اضافه کرد: تعداد قابل توجه ای از دانشجویان ایرانی درحال تحصیل در نقاط مختلف دنیا خواهان تسهیل شرایط رفت و آمد خود هستند.

وی تاکید کرد: دولت نسبت به ایرانیانی که خارج از کشور زندگی می کنند احساس تکلیف می کند و معتقد است باید مشکلات آنان را پیگیری کند به همین دلیل این موضوع به یکی از دغدغه های دولت تبدیل شده است.

شریعتمداری ادامه داد: برخی شرکت هایی که علاقه مند به فعالیت در این زمینه هستند پیشنهادهایی نیز ارایه کرده اند.