فاز اول میان گذر شمالی ساری پس از 32 سال بهره برداری می شود

شهردار ساری با بیان اینکه کلنگ پروژه میان گذر شمالی حد فاصل خیابان امیر مازندرانی و کمربندی در سال 61 به زمین زده شد، گفت: خوشبختانه فاز نخست این پروژه آماده و فاز دوم آن تا پایان شهریور ماه سال جاری زیرسازی و آماده سازی خواهد شد.

فاز اول میان گذر شمالی ساری پس از 32 سال بهره برداری می شود

 

مهدی عبوری شامگاه شنبه در پایان مراسم بازدید شهردار و اصحاب رسانه و تجلیل از خبرنگاران ساری با تاکید بر اینکه با تکمیل این پروژه ترافیک کمربندی و امیر مازندرانی به حداقل می رسد، اظهارداشت: هزینه ساخت این پروژه 40 میلیارد تومان بوده که 35 میلیارد تومان آن از محل تملک دارائی و مابقی آن هزینه زیر سازی و آسفالت شده است.

وی در خصوص پروژه میدان معلم مرکز استان مازندران، اذعان داشت: با توجه به دستور کار قرار گرفتن مبلمان شهری، بازسازی میدان های شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

شهردار ساری بیان کرد: 3 هزار و 200 متر فضای میدان معلم برای بازی، آب نمای موزیکال، فضای ورزشی و....... در نظر گرفته شده است.

عبوری خاطرنشان کرد: همچنین در خیابان معلم دو پارک محله به مساحت پنج هزار متر مربع نیز برای استفاده شهروندان ساروی  در نظر گرفته شد.

وی همچنین به احداث زیر گذر اتحاد ساری اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار زیر گذری با دهانه 5.5 متر در حال احداث است که طراحی و اجرای آن توسط مهندسین سازمان عمران صورت گرفته است و در کنار آن زیر گذر ویژه عابرین پیاده و رمپ معلولین در نظر گرفته شد.

عبوری با بیان اینکه پارک بزرگ اتحاد در زمینی به مساحت 17 هزار متر مربع در منطقه پر جمعیت و محروم با در نظر گرفتن خدمات رفاهی در حال ساخت است، گفت: این پارک تنها پارک استاندارد در مرکز استان است که دارای رمپ مخصوص تردد، کتابخانه، زمین چمن مصنوعی و سوله ورزشی سر پوشیده است که تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه دهنه نخست پل سردار شهید نوری در دهه فجر سال گذشته به بهره برداری رسید، افزود: پل جدید در کنار پل قدیمی با 13.5 میلیارد تومان اعتبار توسط شرکت ساری سازه در حال ساخت است.

شهردار مرکز استان مازندران در خصوص پروژه بزرگترین مرکز تفریحی و توریستی شمال کشور، گفت: بزرگترین مجتمع آبی که پس از بهره برداری فواره ای به ارتفاع 100 متر در آن نصب می شود.

وی بیان کرد: با مدیریت جهادی ظرف مدت 6 ماه بزرگترین پروژه شهری شمال کشور به بهره برداری می رسد که این پروژه دارای پل کابلی و معلق، پارکینگ با ظرفیت 500 خودرو، 10 برج نور ، دو موج شکن و جزیره مصنوعی است.