شوت سنگین و برخورد توپ فوتبال منجر به مرگ دانش آموز رامسری شد

ساری- ایرنا -سخنگوی پزشکی قانونی مازندران از مرگز دانش آموز رامسری در اثر برخورد توپ ناشی از شوت سنگین در جریان یک بازی فوتبال خبر داد.

ˈ

حسین سعادت فر ˈ روز چهارشنبه در گفت گو با خبرنگاران در ساری نام کودک فوت شده را ˈ کمیل فیلیˈ فرزند ˈ ابوطالبˈ متولد 1379 اعلام کرد و گفت :این دانش آموز در مدرسه راهنمایی ملاعلی نحوی رامسر مشغول به بازی فوتبال بود که این حادثه روی داد .

وی افزود: بر اثر شوت یکی از بازیکنان توپ به قسمت تحتانی قفسه سینه و بالای شکم کمیل برخورد کرد و وی دچار شوک و کاهش سطح هوشیاری می شود.

وی اضافه کرد: این دانش آموز برای مداوا به بیمارستان امام سجاد(ع) رامسر انتقال می یاید ولی مراحل درمان جواب نمی دهد.

سخنگوی پزشکی قانونی مازندران خاطر نشان کرد:این دانش آموز بر اثر اصابت توپ فوتبال و خونریزی داخلی روز گذشته فوت می کند.

وی همچنین در گزارشی از کشته شدن تعداد شش نفر بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن co در آذر ماه سال جاری در استان مازندران خبر داد و گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 50 درصد افزایش نشان می دهد.

سخنگوی پزشکی قانونی مازندران گفت: در 9 ماهه سال جاری تعداد 9 نفر (6 مرد و ما بقی زن) در استان مازندران بر اثر مسمومیت ناشی از گاز منواکسید کربن ‪CO‬ جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به سال گذشته 125 درصد رشد نشان می دهد .

وی ادامه داد: براساس آمار بیشترین مرگ ناشی از گاز گرفتگی مربوط به شهرستان های نکا 3 مورد و تنکابن 2 مورد و کمترین شهرها محمودآباد ،قائمشهر ، بهشهر و گلوگاه هر کدام با یک مورد به ثبت رسید.

وی سردرد، سوزش چشم و تنگی نفس را از علائم گازگرفتگی ذکر کرد و بیان داشت: افزایش و تجمع گاز مونواکسید کربن در بدن باعث ضعف عمومی سیستم عصبی مرکزی از جمله مرکز کنترل تنفس، سردرد، کما و مرگ می شود.

وی با بیان اینکه بیشترین مسمومیت های ناشی از گاز منواکسید کربن در فصل زمستان و در محیط های مسکونی اتفاق می افتد، توصیه کرد: بازدید از شیر و شلنگ گاز، مسیر دودکش ها، استفاده از دودکش های استاندارد بر روی پشت بام ضروری است.