امان از این همبرگر

تهران - ایرنا - پایگاه اطلاع رسانی یک روزنامه آمریکایی گزارشی از علاقه فزاینده مردم ایران به غذاهای آماده و همبرگر و سود فراوان این تجارت به ویژه در تهران منتشر کرد.

خبرنگار واشنگتن پست در تهران، با تشریح شلوغی دو رستوران در شمال تهران، نوشته است: مشتری های این رستوران ها در خودروهای ساخت اروپا همراه دوستان خود وارد رستوران می شوند.

رستوران های غذاهای آماده از چند دهه قبل و حتی کمی پس از انقلاب اسلامی یکی از خصوصیات تهران بوده است و مشتریان آن نیز بیشتر دانشجویان، طبقه متوسط و کارگران بودند.

اکنون با وجود رستوران های همبرگر گران قیمت در همه شهر به جدیدترین گرایش درعادات غذایی تهرانی ها تبدیل شده است.

صفحات وب سایت اجتماعی مملو از تبلیغات رستوران های غذای آماده داخلی است که آنها را با رستوران های زنجیره ای آمریکایی مقایسه می کند و این علاقه به خلق مارک های غیراصلی منجر شده است.

بعد از افتتاح و تعطیلی چندین رستوران فروش غذا درمحلات بالای شهر تهران در سال های اخیر،صاحب نظران معتقدند ظهور رستوران های غذای آماده با کیفیت بالا مایه تعجب نیست به ویژه با در نظرگرفتن اینکه ایرانی ها به گوشت سرخ شده علاقه زیادی دارند.

یک کارشناس در این زمینه گفت: پختن همبرگر بسیار آسان است و به راحتی می توان آن را به فروشنده رساند و بازار خوبی هم دارد.

مدیر یک آژانس تبلیغاتی که در لندن زندگی می کند، هم گفت: همبرگر با آنکه به خوبی در ایران شناخته شده، تاحدی نیزعجیب و غریب است که باعث علاقمندی بیشتر مردم می شود.

مدیر یکی از این رستوران ها می گوید: متوجه شدیم مردم سفارش های خود را در خودرو می خورند که هزینه حمل و نقل مانند هزینه بسته بندی زیاد است، بنابر این گزینه سرو غذا در رستوران را اغاز کردیم و مردم به این امر عادت کردند.

از نظر این رستوران دار، موفقیت فروش همبرگر در تهران به گرایش سیاسی یا فرهنگی خاصی مربوط نیست و تنها موضوع لذت بردن از غذا خوردن مطرح است و هیچ کس همبرگر را آمریکایی یا حتی خارجی نمی داند بلکه یکی از غذاهای مورد علاقه در همه جهان است.