انفجار در در پشت صحنه‌ فیلم معراجی ها و مرگ 3 نفر

صبح امروز 18 دی ماه در شهرک دفاع مقدس محل فیلمبرداری فیلم- سریال "معراجی ها" به کارگردانی مسعود ده نمکی، انفجاری رخ داد که براثر این انفجار، محمدجواد شریفی و تعدادی از عوامل این فیلم سینمایی کشته شدند.

بر اثر انفجار ناگهانی نارنجک در یک خودور که برای بخش جلوه‌های ویژه این فیلم - سریال استفاده می‌شده است، عوامل این کار دچار سانحه شدند. هیچ‌یک از بازیگران اصلی کار در این سانحه دچار آسیب نشدند.

بازی محمد رضا شریفی نیا، پوراندخت مهیمن و گروه دانشجویان "معراجی ها" علی صادقی، نیما شاهرخ شاهی، امیرنوری، کاوه خداشناس، سمانه پاکدل، حدیثه تهرانی و حسین مهری نیز به تازگی تمام شده است.

اکبر عبدی با گریمی متفاوت در نقش عیسی همراه با سید جوادهاشمی، مهران رجبی، پندار اکبری و ماشاالله شاهمرادی زاده طی هفته گذشته مقابل دوربین ده نمکی رفته اند. موسیقی فیلم نیز توسط امیر توسلی ساخته شده و صداگذاری آن را محمود موسوی نژاد انجام می دهد.

پروژه "معراجی ها" به کارگردانی مسعود ده نمکی و تهیه کنندگی سید محمود رضوی که پیش از 40 بازیگر دارد قرار است در فرمت یک فیلم سینمایی اکران و پس از آن در قالب یک مجموعه تلویزیونی پخش شود.

در خلاصه داستان "معراجی ها" آمده است: قراراست تعدادی از شهدای گمنام تفحص شده در یکی از دانشگاه‌ها دفن شوند. اما گروهی از دانشجویان با تحریک استاد گنجی اقدام به آشوب و جنجال در دانشگاه می کنند که آغاز قصه ای می شود که گروه دانشجویان مجبور به سفری ناخواسته می شوند...

انفجار در حین حمل مواد منفجره رخ داد

خبرگزاری ایسنا: عضو هیأت مدیره انجمن جلوه‌های ویژه خانه سینما با تأیید خبر انفجار در پشت صحنه فیلم مسعود ده‌نمکی گفت: این انفجار در حین حمل مواد منفجره رخ داده و تعداد کشته‌ها حداقل سه نفر است.

عباس شوقی گفت: مواد منفجره جنگی بوده و دست ما به هیچ جایی بند نیست چون اجازه نمی‌دهند موادی را که مخصوص استفاده در فیلم است، وارد کنیم و به همین دلیل مجبوریم از مواد جنگی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: این مواد در حین حمل منفجر شده و سر صحنه فیلمبرداری نبوده است.

شوقی با اشاره به اینکه در حدود 600 فیلم و تجربه حضور در چنین صحنه‌هایی را دارد، گفت: همه چیز بازی سیاسی شده و با وجود اعتراض‌هایی که ما همواره در این باره داشتیم هیچ اتفاق نیفتاده است و به دلیل اینکه مجبور به استفاده از مواد منفجره جنگی بودیم، شاهد کشته شدن سه چهار نفر از عوامل فیلم «معراجی‌ها» هستیم.

به گفته‌ی وی؛ این اتفاق در شهرک سینمایی دفاع مقدس و در حالی که فیلمبرداری فیلم «معراجی‌ها» به روزهای پایانی خود رسیده، رخ داده است.

مرگ 5 نفر در انفجار فیلمبرداری معراجی ها تائید شد

خبرگزاری مهر: صبح امروز هنگام فیلمبرداری فیلم سینمایی "معراجی ها" یکی از خودروهای عوامل این فیلم پس از برخورد با مین منفجر شد که تا کنون مرگ 5 نفر در این حادثه تایید شده است.

یک مقام آگاه اظهار داشت: حال یکی از مجروحان وخیم گزارش شده است و تا کنون هویت قربانیان از سوی عوامل این فیلم اعلام نشده است.

وی افزود: بلافاصله پس از حادثه چند ایستگاه آتش نشانی راهی محل انفجار شده که از ورود آنها به داخل شهرک سینمایی جلوگیری شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تحقیقات در این رابطه از سوی کارشناسان آغاز شده است.