دلیل جای خالی مازندران در لیگ برتر وزنه‌برداری

رییس هیات وزنه‌برداری مازندران: از حضور در لیگ چه چیزی عایدمان می‌شود؟

رییس هیات وزنه‌برداری مازندران می‌گوید وقتی فدراسیون سه سال متوالی یک هزار تومانی به هیات‌ها نداده، چرا ما باید برای حضور در لیگ برتر چهار میلیون تومان ورودی به حساب فدراسیون بریزیم؟

به گزارش ایسنا، جام قهرمانی لیگ برتر وزنه‌برداری برای هشتمین سال متوالی نصیب یکی از تیم‌های جنوبی شد. در حالی که در لیگ برتر از جنوب ایران سه تیم (البته بوشهر در قالب هیات شرکت کرد) حضور داشتند، اما از حضور تیمی از شمال ایران به ویژه استان مازندران خبری نبود؛ مازندرانی که یکی از قطب‌های وزنه‌برداری ایران محسوب می‌شود و در تیم‌های ملی در تمام رده‌ها وزنه‌بردار داشته است.

در پاسخ به این پرسش که چرا استان مازندران در لیگ برتر تیمداری نمی‌کند عباس رحیمی، رییس هیات وزنه‌برداران مازندران در این مورد پاسخگو بود و در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: از این که در لیگ برتر شرکت کنیم چه چیزی عاید ما می‌شود؟ ما یک بار در لیگ جوانان شرکت کردیم تنها چیزی که عایدمان شد 22 میلیون هزینه‌ای بود که از جیب خود خرج کردیم. حالا در لیگ برتر اگر نفری 5 یا 10 میلیون تومان هم به هر وزنه‌بردار اختصاص دهیم، 150 تا 200 میلیون تومان باید هزینه کنیم در حالی که شهرستان‌های ما مشکلات زیادی دارند و نیاز دارند تجهیز شوند. خیلی مواقع می گویم 70 درصد هزینه برای خرید تجهیزات را هیات استان می‌دهد 30 درصد بقیه را خود هیات شهرستان‌ها بدهند، اما آنها 300 هزار تومان هم ندارند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر فدراسیون سه سال متوالی است که حتی یک هزار تومانی به ما نداده آن وقت چرا من باید چهار میلیون تومان ورودیه لیگ برتر را به حساب فدراسیون بریزم؟ خب! من آن را در استان خود هزینه می‌کنم. در حال حاضر نیز لیگ داخل استان را راه‌ا‌ندازی ‌کرده‌ایم تا وزنه‌بردارانی که از لیگ برتر جا مانده‌اند و می‌خواهند میدان ببیند در همین لیگ داخل استان شرکت کنند. وزنه‌برداران شاخص نیز برای حضور در لیگ برتر عضو تیم‌های دیگر می‌شوند.

رحیمی با بیان این که مازندران بستر و توانایی تیمداری در لیگ برتر را ندارد، تصریح کرد: ما دوست داریم در لیگ برتر شرکت کنیم، اما بستر و توانایی آن را نداریم. از زمانی که من رییس هیات شدم 50 مرتبه با نهادهای مختلف جلسه گذاشتیم تا اسپانسر جذب کنیم، اما در مازندران در حالی که کشتی در خون مردم آن است و علاقه‌مندان خاص خود را دارد، وزنه‌برداری طرفداران معدودی دارد و کسی نیست که ما را حمایت کند. تنها نهاد حمایت کننده اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران است.

وی ادامه داد: ما سه سال متوالی هیات برتر شدیم و با داشتن بهترین وزنه‌برداران در تیم‌های ملی حقانیت خود را ثابت ‌کرده‌ایم ، اما فدراسیون نیز باید حمایت کند و با لابی گری و رایزنی با تشکیلات بالا ما را به آنها معرفی کند. از طرفی اگر ما بخواهیم در لیگ برتر هم شرکت کنیم، نمی‌توانیم به وزنه‌برداران خوب خود مثل بهداد سلیمی بگوییم با 50 میلیون تومان بیا برای تیم مازندران وزنه بزن. نباید توقع داشته باشیم وزنه‌برداران خوب خود با یک تیم درجه سه، چهار در لیگ برتر شرکت کنند.

رییس هیات وزنه‌برداری مازندران در پایان گفت: اگر ما بخواهیم در لیگ برتر شرکت کنیم از کار اصلی خودمان باز می‌مانیم و به جای این که پولی برای حضور در لیگ برتر هزینه کنیم با آن هزار نفر را در شهرستان‌های استان تمرین می‌دهیم. درست است این وضعیت ایده‌آل نیست، اما شرایط‌شان بهتر می‌شود.

انتهای پیامگریهاخم